Anem a comprar les joguines que realment volem?

Quins són els motius que fan que un nen o una nena triïn una joguina determinada?

la-publicitat-i-el-consumEscolta el que t’explica el meu avatar

Des d’un punt de vista pedagògic, comprar joguines satisfà una necessitat pel nostre desenvolupament personal, però a l’hora de triar per cobrir aquesta necessitat, sovint ens oblidem de fer una valoració objectiva del que necessitem i transformem la necessitat en desig, que ens obliga a buscar una utilitat subjectiva de les coses.

Normalment és molt difícil fer una compra racional perquè tot el sistema de distribució comercial, utilitza estratègies de màrqueting per tal de produir-nos un impuls que ens faci comprar allò que les empreses volen que comprem i no pas el que realment necessitem.

Algunes qüestions per reflexionar amb els nostres fills i filles o amb els nostres alumnes

Fem-los la proposta perquè contestin a aquestes preguntes i després ja analitzarem el perquè dels resultats.

Escolta a l’avatar de la Júlia que comenta els resultatspreferencies-joguines-responsables

 En realitat això ens passa a tots i totes, nens, nenes i adults, perquè al comprar un producte de consum, com en aquest cas les joguines, el que busquem inconscientment és la nostra satisfacció personal, una utilitat subjectiva, no pas allò que és racionalment millor per a les nostres necessitats, els valors que ens aporta, la seva utilitat pedagògica o els seus elements de seguretat o de responsabilitat social i mediambiental, ens centrem en la satisfacció que ens aporta la possessió de la joguina.

Les persones comprem més per emocions que per pensaments racionals, comprem allò que associem a sentiments i a emocions, pel que les joguines tenen també un caràcter simbòlic.

Hi ha una branca de la psicologia, la psicologia econòmica, que estudia el comportament de les persones consumidores i les seves opcions de compra, associades bàsicament a tots aquests aspectes emocionals i simbòlics de les persones, que es poden explotar comercialment, provocant el que es coneix com a “compra per impuls”.

Hi ha dos grans àmbits d’influència de caràcter psicològic que ens poden condicionar a l’hora d’anar a comprar.

  • El primer és intern, depèn de nosaltres mateixos, especialment de les nostres creences personals, pel que en aquest cas el màrqueting té com objectiu modelar les nostres creences cap els seus objectius empresarials, utilitzant la influència que tenen els grups socials.
  • El segon àmbit és extern, depèn del context físic o ambiental on ens trobem en el moment de realitzar les nostres compres, pel que el màrqueting  té com objectiu, en aquest cas,  crear unes condicions de confort òptimes per estimular les compres, utilitzant la llum, la música, la temperatura, els olors, els colors…

Si voleu analitzar algun d’aquests dos àmbits podeu fer clik a la pissarra corresponent.

les joguines i els valors socialstècniques de venda

Article publicat al bloc : https://personesconsumidores.wordpress.com/ Autor: Francesc Xavier Sánchez Moragas. Llicenciat en dret – Especialista en dret del consum. Adreça electrònica: fxsanchez@icamat.org

Es recorda que, tal i com s’estableix en l’avís legal, l’autor no inserirà publicitat de cap tipus en aquest bolg, però que pot ser que WordPress pugui fer-ho i que en aquest cas, aparegui en l’espai inferior d’aquest article. Es recorda que en cap cas l’autor d’aquest blog manté cap relació amb les empreses que s’anunciïn i per tant no n’assumeix cap responsabilitat ni comparteix necessàriament els valors publicitaris que s’utilitzin per part d’aquestes empreses.

Anuncis

About Francesc Xavier Sánchez Moragas

Llicenciat en dret. Assessor i formador. Especialista en temes de disciplina del mercat i drets de les persones consumidores.

Posted on 25 Octubre 2013, in DRETS PERSONES CONSUMIDORES, EDUCACIÓ PER AL CONSUM and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Deixa un comentari.

Els comentaris estan tancats.

%d bloggers like this: