Seminaris, conferències, tallers o cursos sobre el dret del consum

En aquest espai hi trobareu un recull de material multimèdia relacionat amb el dret del consum, resultat de les participacions de l’autor d’aquest blog en seminaris, conferències, tallers o cursos sobre els drets de les persones consumidores.

CONFERÈNCIES

  • Aspectes judicials a tenir en compte per les persones afectades pel tancament de les clíniques dentals funnydent

El Col•legi d’Advocats de Mataró, amb la participació de l’Ajuntament, organitza una sessió informativa sobre aspectes jurídics adreçada als afectats pel cas Funnydent.
ICAMAT FUNNYDENTL’objectiu és que els més de tres-cents mataronins afectats pel tancament de les clíniques dentals puguin conèixer de primera mà les diverses possibilitats jurídiques amb què poden comptar en defensa dels seus interessos, i els problemes que poden tenir en el futur causats per aquest tancament de forma precipitada. També s’informarà als afectats dels requisits exigits per tenir accés al Torn d’Ofici i beneficiar-se de la justícia gratuïta.
Participaran a la sessió l’alcalde de Mataró, David Bote, i el degà del Col•legi d’Advocats de Mataró, Julio J. Naveira. També hi participaran el regidor de Salut, Consum i Gent Gran Activa, Joan Vinzo; el cap del Servei de Salut i Consum de l’Ajuntament, Francesc Xavier Sánchez Moragas; la secretària del Col•legi d’Advocats, Maria Pastor, i el responsable del Torn d’Ofici del Col•legi d’Advocats, Joan Serra.
Més informació:
  • La inspecció de consum i l’assistència jurídica i tècnica a les empreses.

Conferència pronunciada per l’autor, en el marc de la Jornada de presentació del nou Codi de Consum de Catalunya, que va organitzar l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Mataró, el dia 3 de febrer de 2011, amb la participació de representants de l’Agència Catalana del Consum i del Servei de Salut Pública i Consum de l’Ajuntament de Mataró.

ÀUDIO

http://www.ivoox.com/inspeccio-consum-i-l-assistencia-juridica-i_md_593179_1.mp3″

Ir a descargar

  • Aspectes clau de gestió empresarial desprès de l’entrada en vigor del Codi de Consum de Catalunya.

Conferència pronunciada per l’autor, el dia 20 de juliol de 2011, dins de la programació de la Universitat d’Estiu de la Fundació TecnoCampus Mataró Maresme, dirigida als estudiants universitaris i al sector empresarial i professional de la comarca del Maresme.

Aquesta conferència va ser organitzada per l’Ajuntament de Mataró i la Fundació TecnoCampus Mataró Maresme, amb el suport del Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona.

Enllaç al vídeo de la xerrada: http://youtu.be/Mgu39jT0Sdg

ÀUDIO PRIMERA PART

http://www.ivoox.com/aspectes-clau-gestio-empresarial-despres-l-entrada_md_758106_1.mp3″

Ir a descargar ÀUDIO SEGONA PART

http://www.ivoox.com/aspectes-clau-gestio-empresarial-despres-l-entrada_md_758118_1.mp3″

Ir a descargar

  • Quatre normes bàsiques per evitar la contaminació dels aliments

"Quatre normes bàsiques per evitar la contaminació dels aliments a casa"

Xerrada – col·loqui realitzada a l’espai e-Àgora del mercat de la plaça de Cuba, dins de la programació de les novenes Jornades de Salut i Alimentació, organitzades per l’Ajuntament de Mataró, amb motiu de la celebració del Dia Mundial de l’Alimentació 16/10/2011.

ÀUDIO

http://www.ivoox.com/quatre-normes-basiques-per-evitar-contaminacio-dels_md_925291_1.mp3″

Ir a descargar Enllaç al vídeo de la xerrada: https://youtu.be/wADK2pkH8p8

  • Consum, emocions i gènere. Jo decideixo el que vull consumir

Xerrada – col·loqui realitzada a l’espai e -Àgora del mercat de la plaça de Cuba, dins de la programació dels actes organitzats per l’Ajuntament de Mataró, amb motiu de la celebració del Dia Internacional de la Dona i el dia Mundial de les persones consumidores. 14/03/2012

Enllaç al vídeo de la xerrada: https://youtu.be/Y_NQFmIgaGE

  •  Els drets de les persones consumidores i el consum quotidià

 

 

  • Educació per a un consum responsable

Xerrada organitzada per l’Associació de Pares i Mares d’Alumnes de l’Escola Vista Alegre. En aquesta  xerrada varem parlar dels valors socials dels nostres actes de compra, del que es coneix actualment com a consumocràcia i de les pressions que ens imposa el mercat, especialment amb  la publicitat, per tal que tots i totes nosaltres adoptem una actitud consumista i poc  responsable.

  • Els consumidors i la compra de productes a Internet

Organitzada per el Grup d’Astronomia de Mataró COSMOS, amb la col·laboració de la Biblioteca Antoni Comas, la Direcció de cultura de l’Ajuntament de Mataró i la Diputació de Barcelona.

Enllaç al vídeo de la xerrada:  http://youtu.be/il0cx2MDuYs

Comprar a internet comerç electrònicQuines precaucions hem de prendre quan volem comprar a Internet? Aquest és el vídeo de la xerrada que va organitzar el Grup d’Astronomia COSMOS de Mataró, el dia 29 de novembre de 2014, a la Biblioteca Antoni Comas de Mataró, i dins el cicle de conferències T’INTERESSA, per tal d’analitzar les diferents problemàtiques que poden donar-se a l’hora de comprar en botigues virtuals, especialment pera  les persones aficionades a l’astronomia que solen comprar telescopis, càmeres fotogràfiques i altres accessoris utilitzant el comerç electrònic.

De fet, quan comprem als comerços tradicionals, també hem de conèixer quins són els nostres drets com a persones consumidores, quines garanties hi ha, què és el dret de desistiment, com s’ha de reclamar si hi ha alguna cosa que no surt bé… i un cop tenim això, hi hem d’afegir les particularitats de la compra a Internet, especialment pel que fa a la compra de productes a l’estranger, les diferents lleis que s’apliquen a aquesta compra i les maneres de reclamar quan comprem a d’altres països.

  • Ponència a UOCTalk Terrassa: Del consum tradicional a les noves formes de consum

Ponència a UOC Talk Terrassa. 2 de desembre de 2014.

Marc legal del comerç i el consum UOC

Quin és el marc real de les relacions entre les persones consumidores i el comerç? Existeixen moltes lleis que regulen les pràctiques comercials i estableixen drets per a les persones consumidores. De fet n’hi ha tantes i canvien tant sovint, que ni les mateixes persones consumidores ni les mateixes empreses tenen temps per assimilar-les, però a més, cal tenir en compte que la lliure competència i les tècniques de màrqueting creen tendències i marquen pautes comercials que, sovint, es confonen amb les pròpies lleis del mercat. Per tant, al costat de les normatives oficials trobem autèntiques lleis imposades pel mateix mercat, que bo i que no tenen rang legal s’instauren en els nostres hàbits de consum de forma més ràpida i intensa que les mateixes lleis dels governs. Aquestes pautes, modifiquen els hàbits de les persones consumidores, però també les formes de fer del sector comercial, afectant de manera diferent a la petita i mitjana empresa que a les grans cadenes comercials i creant una certa desorientació.

 

  • Els drets dels pacients de les clíniques dentals

Els drets dels pacients dentals

El dissabte 28 de maig de 2016 l’Associació d’Higienistes i Auxiliars Dentals de Catalunya (AHIADEC) va organitzar una conferència adreçada a odontòlegs, higienistes dentals , auxiliars i personal de recepció, per donar a conèixer entre les diferents persones professionals sanitàries que treballen a les clíniques dentals de Catalunya, quins són els drets de les persones consumidores i com s’han de gestionar les reclamacions.

Com a centres mèdics, les clíniques dentals són objecte de la legislació en l’àmbit de l’ordenació professional i la regulació sanitària, però també són objecte de la legislació de consum i l’any 2013 les clíniques dentals van passar a estar obligades a disposar de fulls oficials de reclamacions.  A més, cal tenir en compte l’atribució de competències en consum atorgades a les associacions i als col·legis professionals l’any 2014,  com a entitats acreditades per iniciar els procediments de mediació de consum.

Així doncs, donat que els pacients de les clíniques dentals també tenen una protecció específica com a persones consumidores és imprescindible conèixer bé quins són els drets i deures de cada part en aquestes relacions de consum per poder gestionar de forma correcta qualsevol clínica dental i oferir un bon servei, també des d’aquest àmbit.

Enllaç al curs

Enllaç al vídeo del curs

Enllaç a la presentació del curs

  • Consum responsable de joguines

consum-responsable-de-joguines

El  dilluns 12 de desembre de 2016, l’Associació Petits i Grans de  Vilassar de Dalt va organitzar una xerrada sobre Consum responsable de joguines a la Biblioteca Can Manyer.

L’associació Petits i Grans és una entitat sense ànim de lucre que neix arran de l’interès creixent de pares i mares per aprendre i compartir experiències relacionades amb la criança i l’educació dels infants.

Es tracta d’un espai on les famílies es troben per aprendre els uns dels altres i també d’experts convidats, on fer-se preguntes i cercar respostes.

Enllaç al vídeo de la xerrada

Enllaç a la presentació de la xerrada

EDUCACIÓ PER AL CONSUM A LES ESCOLES

Taller de jocs i joguines

Taller de consum responsable de jocs i joguines organitzat pel Servei de Família de l’Ajuntament de Mataró, adreçat a totes les escoles de la ciutat.

Algunes de les escoles que hi han participat:

  • Els alumnes de l’Escola Cirera de Mataró

Després de realitzar un taller de consum responsable de compra de joguines, amb els alumnes de 5è de Primària de l’Escola Cirera de Mataró, aquests alumnes varen fer un programa de ràdio, on ens aconsellen sobre com comprar responsablement.

És un molt bon treball de tots aquests nens i nenes i de les seves mestres i una forma molt interessant d’aprendre.

Enhorabona per aquesta iniciativa de l’Escola Cirera.

Podeu escoltar el programa aquí.

http://www.ivoox.com/taller-consum-consells-per-a-l-adquisicio-de_md_2627023_1.mp3″

Ir a descargar

  • Els alumnes de l’Escola Salesians de Mataró

Enllaços a alguns dels materials dels tallers de consum responsable de joguines que he fet, adreçats als alumnes de 5è de primària:

Taller de consum responsable de jocs i joguines “Els vídeojocs”:

Es recorda que, tal i com s’estableix en l’avís legal, l’autor no inserirà publicitat de cap tipus en aquest bolg, però que pot ser que WordPress pugui fer-ho i que en aquest cas, aparegui en l’espai inferior d’aquest article. Es recorda que en cap cas l’autor d’aquest blog manté cap relació amb les empreses que s’anunciïn i per tant no n’assumeix cap responsabilitat ni comparteix necessàriament els valors publicitaris que s’utilitzin per part d’aquestes empreses.

Advertisements

About Francesc Xavier Sánchez Moragas

Llicenciat en dret. Assessor i formador. Especialista en temes de disciplina del mercat i drets de les persones consumidores.

Posted on 4 gener 2014, in ACTIVITATS DIVULGATIVES DE L'AUTOR and tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Deixa un comentari.

Els comentaris estan tancats.