La protecció de la salut de les persones afectades pel tancament de la clínica dental funnydent

En un altre article d’aquest mateix blog ja vaig parlar del cas de les “empreses que tanquen i deixen a les persones consumidores sense els serveis que aquestes ja havien pagat” fent  una especial referència al tancament de les clíniques dentals de la cadena “funnydent”.

En aquest article parlàvem breument dels procediment judicials i extrajudicials per tal de poder reclamar la devolució de les quantitats pagades per avançat i la resolució dels contractes de finançament vinculats als contractes dels serveis dentals, però el tancament d’una empresa d’aquestes característiques, a més del problema econòmic que suposa per a les persones afectades, també suposa un problema per a la seva salut.

Hem sentit en molts mitjans de comunicació que moltes de les persones afectades tenien els seus tractaments dentals inacabats i això vol dir que, en alguns casos, estaven pendents d’una visita per poder-lo continuar i el fet d’interrompre’l de forma sobtada ha creat un gran desconcert entre les persones afectades que es pregunten qui els hi traurà els punts, qui els hi posarà l’implant per poder menjar amb normalitat, o si ha tingut alguna complicació, qui els hi solucionarà.

Per aquest motiu, algunes de les persones afectades necessiten amb urgència l’atenció d’una altra clínica dental, però no totes les persones poden tornar a pagar les quantitats que van avançar i que havien estalviat amb esforç, o no estan disposades a tornar a subscriure un altre contracte de finançament d’aquests serveis amb una altra clínica.

Solucions mèdiques per a les persones afectades

Pel que s’ha anat veient en els mitjans de comunicació, aquest cas tindrà un llarg recorregut a la via judicial i les persones afectades hauran de tenir molta paciència per intentar recuperar els seus diners, però la salut no espera i cal buscar solucions a curt termini.

Serveis d’odontologia dels centres d’atenció primària CAP

targeta sanitària individualRecordem que totes les persones tenim el dret  a accedir als serveis i prestacions sanitàries públiques necessàries per promoure, conservar o restablir la nostra salut, comptant amb una oferta integrada de serveis en el marc del sistema sanitari públic, que es regulen al REIAL DECRET 1030/2006, de 15 de setembre, pel qual s’estableix la cartera de serveis comuns del sistema nacional de salut i el procediment per a la seva actualització.

L’oferta de l’atenció primària en l’àmbit de la sanitat pública, pel que fa a la salut comprèn: a) La informació i educació en matèria d’higiene i salut bucodental. b) Tractament de processos aguts odontològics, inclosa l’extracció de peces dentàries. c) L’exploració preventiva de la cavitat bucal a les dones embarassades. d) Les mesures preventives i assistencials per a la població infantil, d’acord amb el finançament i els programes especials per a la salut bucodental de cada any.

Pel que si teniu un procés agut, podeu sol·licitar el seu tractament al vostre centre d’atenció primària (CAP), però en resten exclosos els tractaments següents:

• Tractament reparador de la dentició temporal • Tractaments ortodòntics • Exodòncies de peces sanes • Tractaments amb finalitat exclusivament estètica •  Implants dentaris • Realització de proves complementàries per a finalitats diferents de les prestacions previstes com a finançables pel Sistema Nacional de Salut

Podeu sol·licitar més informació al  Departament de Salut, al telèfon 061.

Projectes d’altres entitats i associacions

Existeixen també altres serveis que han promogut altres entitats i associacions, que si bé varen néixer amb un altre objectiu, també poden ser d’utilitat, en aquest cas, per aquelles persones que compleixin certs requisits.

El projecte OdontoCUS

El projecte ODONTOCUS el va iniciar l’any 2005 la COORDINADORA D’USUARIS DE LA SANITAT –CUS-.

La  CUS, Salut, Consum i Alimentació és una associació de consumidors sense afany de lucre especialitzada en la defensa de les persones usuàries de la salut i els serveis sanitaris.

 El projecte OdontoCUs està pensat per donar atenció odontològica a persones que no  poden accedir a un tractament privat a causa de la seva situació de precarietat econòmica i es fan molts dels tractaments que no queden coberts per al Sistema Públic de Salut.

Per poder accedir a aquestes prestacions, són els treballadors i treballadores socials dels Centres d’Atenció Primària, les persones encarregades  de derivar els pacients que s’ajusten als protocols establerts i per fer-ho cal un infomre odontològic preceptiu dels odontòlegs dels mateixos CAP, i els metges de família que fan l’informe mèdic.

Un cop es disposa d’aquests informes els tècnics de la CUS fan la selecció de les sol·licituds supervisant que s’acompleixin els protocols establerts,  el control de la llista d’espera, així com la gestió econòmica de la clínica.

I finalment hi ha uns  odontòlegs que amb la seva col·laboració desinteressada,  realitzen els tractaments adequats a cada pacient.

Si voleu podeu sol·licitar més informació a:
Coordinadora d’Usuaris de la Sanitat, Salut, Consum i Alimentació
Av. Portal de l’Àngel, 7, àtic. A, B, C. 08002 Barcelona. T: 93 302 41 38.
http://www.cus-usuaris.org/
salut@cus-usuaris.org

La  Clínica Odontològica Solidària del Col·legi Oficial d’Odontòlegs i Estomatòlegs de Catalunya

tancament funnydentEl Col·legi Oficial d’Odontòlegs i Estomatòlegs de Catalunya –COEC- va inaugurar el dia 9 de febrer de 2016 la Clínica Odontològica Solidària on el  COEC i la Creu Roja ofereixen gratuïtament assistència odontològica bàsica a pacients en risc d’exclusió, i que té per objectiu oferir gratuïtament assistència odontològica bàsica de qualitat a pacients que arran de la seva situació socioeconòmica no hi tenen accés per cap altra via.

La clínica es troba a les instal·lacions del COEC, i  la Creu Roja a Catalunya és l’encarregada de seleccionar i derivar aquells pacients que hi tindran accés entre les persones en risc d’exclusió que ja estan atenent els seus voluntaris en el marc dels seus programes de lluita contra la pobresa. El personal que els visitarà són professionals de l’Odontologia que hi participen de forma voluntària i totalment desinteressada.

Podeu sol·licitar més informació al COEC
Travessera de Gràcia 93-95
08006 Barcelona
Tel. 93 310 15 55
coec@coec.cat

Tractaments alternatius proposats per les financeres

Algunes de les entitats que varen finançar els tractaments dentals de les persones consumidores, amb la clínica funnydent, han començat publicar en els seus portals web, informacions a les persones afectades i oferint la possibilitat de continuar els seus tractament amb altres professionals de l’odontologia.

Aquest oferiment evitaria la resolució del contracte existent amb la financera, vinculat amb el contracte principal de prestació mèdica dental de funnydent i permetria a les persones afectades continuar els seus tractaments amb normalitat sense cap cost addicional.

Podria ser una bona solució extrajudicial al conflicte plantejat i per tant, cada persona ha de valorar si la clínica dental que li ofereixen com alternativa s’adequa a les expectatives de les prestacions  que va contractar en el seu moment, donat que en aquests casos és molt rellevant els nivells de qualitat pactats i l’ ubicació de la clínica per evitar incomoditats sobrevingudes.

Podeu trobar més informació als següents webs publicats per algunes de les entitats financeres, en relació a aquest cas i als mitjans de comunicació:

FRACCIONA
Calle José Echegaray, 6
28232 Las Rozas (Madrid)
Teléfono:  De lunes a viernes de 9:00 a 21:00 horas  902 123 445
correo electrónico clientes@fracciona.com
http://www.fracciona.com/atencion-al-cliente/
http://www.fracciona.com/wp-content/uploads/2015/08/ComunicadoFunnyDent2016.pdf
http://www.lavanguardia.com/local/madrid/20160203/301872575322/la-financiera-fracciona-suspende-el-cobro-de-cuotas-a-clientes-de-funnydent.html

 

FINDIRECT
Avda. Fuente de la Mora, 4, 28050, Madrid.
Teléfono: 902 20 43 20
E-mail   clientes@findirect.com
D’acord amb les informacions de la  Cadena Ser: http://cadenaser.com/emisora/2016/02/03/ser_madrid_norte/1454517211_832584.html, l’empresa ha habilitat un telèfon i un correu electrònic per oferir a les persones afectades alternatives als tractaments odontològics: Telèfon 91 258 26 46 y correu electrónic:  cicfindirect@findirect.com

Hi ha altres financeres però no he trobat informacions, als mitjans de comunicació, en relació a les possibles vies alternatives a oferir a les persones afectades.

Article : La protecció de la salut de les persones afectades pel tancament de la clínica dental funnydent

Autor: Francesc Xavier Sánchez Moragas

Publicat al blog: Informació i educació per al consum

Enllaç curt:  http://wp.me/p3lAPu-sa

Es recorda que l’autor d’aquest article no inserirà cap tipus de publicitat  en aquest blog. Ara bé,  WordPress, com a titular del domini,  pot fer-ho i en aquest cas la publicitat apareixerà  en l’espai inferior de l’article.

En cap cas l’autor manté cap relació amb les empreses que s’anunciïn, no en controla els continguts i per tant no n’assumeix cap responsabilitat ni comparteix necessàriament els valors publicitaris que utilitzin aquestes empreses.

Anuncis

About Francesc Xavier Sánchez Moragas

Llicenciat en dret. Assessor i formador. Especialista en temes de disciplina del mercat i drets de les persones consumidores.

Posted on 14 febrer 2016, in ALARMA SOCIAL and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Deixa un comentari.

Els comentaris estan tancats.

%d bloggers like this: